Wednesday, May 19, 2010

Sketch~

Lama tak melukis. Skill agak berkarat. Tangan agak kaku. Slowly start...get the feel back on track. Aku cukup suka tengok orang melukis secara live. Yang pernah aku jumpa di Genting Highlands, tengok lukisan dia dengan gambar realiti saling tak tumpah. Cukup kagum dan cemburu. Baru-baru ni aku jumpa di downtown Cheras. Steady je abang tu lukis potret wanita yang duduk di hadapan dia. Setakat ni aku banyak jumpa pelukis lelaki, belum pernah lagi aku jumpa pelukis wanita. Akhirnya aku jumpa bakat daripada pelukis wanita. ZINDY NIELSEN.




Website:
http://bored-bored.com/cool/celebrity-drawings-by-zindy-nielsen/
http://zindy-zone.dk/html/drawings/mixed_pencil_drawings.html

Lukisan dia cukup smooth, hampir sempurna pada pandangan mata kasar...aku kagum dengan anugerah yang Tuhan bagi pada wanita ini. Mungkin aku terlewat mengikuti perkembangan ni...maklumlah baru nak hidupkan semula hobi melukis. Cukup cantik, sehingga menaikkan mood aku untuk bersaing dengan bakatnya. Boleh ke?

Aku cuba melukis lagi semalam. Walaupun tak sekemas mana, tapi nampaknya satu comeback yang baik.

Sketch awal.

Lepas siap touch-up.

Gambar sebenar empunya diri.

Hmmm...ini permulaan. Entah berterusan, entahkan tidak...atas aku sendiri. Apa pun, aku harap bakat aku yang tak seberapa ini mampu memberikan satu kepuasan.

No comments:

Post a Comment