Sunday, August 8, 2010

Test JPJ Motor~


06-08-10...sekali lagi aku ke Imkeda Cheras untuk menjalani ujian JPJ. Kali ni untuk motor. Dah bertahun-tahun aku bawa motor ke sana sini tanpa lesen. Seingat aku, aku mula menunggang motor seawal usia aku 13 tahun...tahun 1999. Motor Honda 90 milik abah aku aku lenjan ke hulu ke hilir bersiar-siar di kawasan rumah. Tahun 2001, abah aku tukar motor tu kepada Honda EX5...sehinggalah tahun 2009, abah aku beli lagi satu motor, skuter Yamaha Ego-S. Skuter ni aku namakan sebagai Boboy dan aku sayang betul dengan buah hati aku ni. Mula-mula bawa rasa kekok sebab ringan dan gear auto. Maklumlah dah biasa merempit...hehe. Lama-kelamaan...aku semakin serasi dengan Boboy dan kami selalu bersama bila ada urusan. ;-p

Alhamdulillah, aku lulus dengan sekali ujian. Akhirnya lengkap pakej yang aku ambil. Agak lama juga proses aku nak selesaikan pakej ni berikutan kekangan-kekangan yang melintang. Faktor kerja dan kesuntukan wang membataskan aku untuk segera selesaikan pakej dalam tempoh yang singkat. Mendaftar seawal Januari, selesai semuanya pada awal Ogos. Lama, kan? Apa pun aku bersyukur segalanya selesai seperti yang diinginkan.

No comments:

Post a Comment